onsdag 30 januari 2008

På stan


Igår var jag och J på stan efter att ha sett en bio. Båda var hungriga och jag föreslog min favorit-snabbmat - tex-mex från Taco Bar. Jag är barnsligt förtjust i det. När jag pluggade brukade jag och min kompis gå till Taco Bar i Kungshallen och frossa på en delad Enchilada Grande. När denna rätt kombineras med tacosås och illstarka inlagda jalapenos är den ostdrypande härligheten verkligen god. Mex-mix är heller inte dumt, även om guffel i taco-skal alltid varit svårt att äta.



Efter Taco Bar gick vi till en av J:s favoriter: Belgo Bar. Där avnjöts ölet Westmalle tripel. Jag gillar Belgiska öler. Under en resa till Belgien för många år sedan blev jag imponerad över det fantastiska utbudet. Till och med ett litet hål-i-väggen-ställe på stationen hade mängder ölsorter att välja på och alla serverades ur sina egna specialdesignade glas.

Inga kommentarer: