torsdag 29 april 2010

Festinspiration


Jag vill egentligen inte göra reklam på bloggen, men IKEA:s nya kampanj "Fest i slott och koja" är verkligen inspirerande, även utan inköp på varuhuset! Utöver miljöer och dukningar har de tagit hjälp av Leif Mannerström och komponerat menyer till sex olika festteman. Perfekt inför vårens och försommarens alla fester.

Eftersom jag är fröken Dill är "skördefest" min favoritfest (bilden ovan lånad från IKEA), men den asiatiska menyn som serveras under festtemat "trä på trä" lät verkligen toppengod.

Hur är det med er läsare, har ni någon favoritfest?

Här hemma drar det ihop sig till valborgsfirande. Vi ska försöka få ihop tidsschemat med twittervinprovning, valborgseld med "Vintern ra" och "Sköna maj välkommen" och en god middag. DET blir en utmaning!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag gillar nog alla fester men kräftskiva är en självklar favorit för mig! Liksom grillfester och en riktig sommarfest alltså allt som kan ske i anslutning till min födelsedag ;)

Fröken Dill sa...

Jag älskar också kräftskivor! Det är så underbart i augusti när nätterna är ljumna och fullmånen stiger upp som en kopparslant. Har haft alla sorters kräftskivor, allt ifrån den lilla tvåpersonersvarianten på balkongen till större fester med många gäster på mer eller mindre primitiva landställen. En gång hade jag en med spöktema, en annan med bondetema, lekar och aktiviteter och goda ätbara saker utöver kräftorna så att gästerna orkar festa till långt in på natten.

Drömmer om att någon gång i livet ha en fantastisk vinterfest ute på isen. (Inspirerad av Virginia Wolfs ”Orlando”.) Men hur det nu kommer sig är det alltid så förtvivlat kallt och eländigt när isen ligger…

Jag fyller också år på sommaren vilket är toppenläge för grillfest, även om man fått vänja sig vid att det kan vara lite svårt att samla alla vänner p g a semestrar. Inget större problem, ett grillparty är lika kul med familjen!
Tycker partyprissan fröken Dill