tisdag 26 juli 2011

Morgonmackan


Jag är usel på frukost. Gott te på morgonen - ja! och juice - ja!, men mat???

J brukar se till att jag ändå får i mig något, men nu när han seglar har jag svåra problem att äta något före klockan 10 och det är ju inte så bra om man ska orka göra något kul.

Några knep har jag i alla fall. Ett är frukt skuren i snygga bitar, ett annat är smoothie på yoghurt, lite honung och säsongens bär. Om det ska vara en macka är en variant given - ett riktigt gott, knaprigt knäckebröd med lite smör, majonäs, drivor av lövtunt skuren, mogen tomat (vässa kniven!), salt och nymald svartpeppar.

Ett ANTI-tips är katten Agnes. Hon är egentligen innekatt, men har nu fått smak på promenader och efter sin tonfiskfrukost som är slukad på tre röda ställer hon sig om jamar hjärtskärande vid dörren för att få komma ut på övervakad promenad.

Inga kommentarer: