torsdag 25 augusti 2011

Boktips


Äntligen har mina internet-beställda böcker kommit.

Nu har jag det BÄSTA tipset till er som har barn, någon gång ger presenter till barn, är vuxna men kan uppskatta galet vackra bilderböcker eller bara är allmänt konstintresserade.

För en dryg hundralapp kan man köpa Shaun Tans fantastiska "Det röda trädet".

Jag ska inte försöka mig på någon recension, det gör andra bättre, men den här boken är så vacker och bra att jag får gåshud. När jag läste slutsidan, där den tunga melankolin och ångesten släpper för avslöja ett underverk, sken denna gråa dags enda solstråle in genom fönstret som ett tecken!

Nu ska jag beställa resten av denna genialiska konstnärs alster!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Bilderna ser väldigt vackra ut! Pax, den ska jag köpa!

Fröken Dill sa...

De andra böckerna var också fantastiska. Magiskt!