onsdag 28 september 2011

J:s favorit


Vår Kitchen Aid ger stor lycka åt J. Nu kan han själv mala pinfärskt oxkött, te x nötinnanlår, till sin storfavorit, råbiff. Om man inte har en köttkvarn går det ofta bra att begära nymalt i köttdisken eller finfördela köttet hemma med hjälp av en kniv.

Tillbehör till råbiff är: äggula, svartpeppar, tärnade rödbetor, tärnad saltgurka, syltlök, rödlök och svartpeppar som på bilden, men även stark senap, riven pepparrot, kapris och säkert ett gäng till som jag inte kommer på nu.

Jag gillar också råbiff, men emellanåt fegar jag ur och halstrar min i en mycket het grillpanna.

2 kommentarer:

Red Scream sa...

Efter ett vända-ut-och-in-på-sig själv-äventyr med råbiff har det inte blivit så mycket mer av den varan, däremot har jag börjat uppskatta blodiga biffar desto mer! Så det kommer nog en återvändo till råbiffen! :-)

Fröken Dill sa...

Råbiff ÄR lite speciellt och som sagt, man kan halstra den snabbt eller göra en liten biff som blandas med MYCKET tillbehör.
Tycker fröken Dill