tisdag 11 mars 2014

Rustik lunch på landet


För att slippa den långa resan till jobbet stannade jag i byn över dagen. Datorn fungerar ju bra också från landetköket och idag hade jag inga inbokade möten. Tyvärr dök det såklart upp några akutheter från jobbet, men jag tror att jag har löst de viktigaste nu.

Solen har strålat över byn och det har verkligen varit vårlikt. Jag hittade årets första tussilago i diket ute vid vägen!

Jag försöker hålla upp matambitionerna. Till lunch här ute är man sugen på något rustikt. Stekt ägg och skivor av bräckt Väddöskinka smakade gott i vårsolen. Jag råstekte också tärningar av potatis, skar upp lite bröd och plockade fram några små tomater. Enkel men fullständigt suverän landetmat!

2 kommentarer:

Kim sa...

Den där beskrivningen får mig att vilja köpa en kolonistuga och flytta ut för sommaren redan idag!

Fröken Dill sa...

Helt underbart när det är soligt och varmt, men när det är mörkt och kallt drar jag huttrande täcker över huvudet och försöker att inte tänka på att jag måste upp kl 5 på mornarna för att hinna med 6-bussen, att sophämtningen börjar i maj och ännu värre, latrinhämtning blir det först vecka 26. Norrtälje kommun gör verkligen sitt bästa för att folk inte ska bo i sommarstugor utom på sommaren...