måndag 16 november 2015

Jag drömmer om en lunch hemma...



...och det jag allra helst vill äta just nu är Lisas veganwrap med tahinisås. Jag har säkert gjort dem fem gånger de senaste veckorna. De är klart beroendeframkallande! Jag är så ledsen över att våra nya lokaler på jobbet enbart tillåter värmning av lunchlåda i microvågsugn, men saknar spisplatta och antagligen skulle bjuda på tjutande brandlarm om man försökte använda en mackgrill. Grillade frasiga wraps fungerar alltså inte. Hemma lagar jag wrapsen med två riktigt heta järnstekpannor. En stor som wrapen läggs i och en liten som får agera tyngd och övervärme.

Någon gång har jag lagat wrapsen oveganskt med halloumi eller kycklingrester, någon gång med stekta mandlar och cashewnötter som jag smaksatte med salt, spiskummin och pyttelite liquid smoke, men frågan är om de inte ändå blir bäst med marinerad tofu.

I helgen fanns inga färdiga vetetortillas hemma så jag gjorde en egen minideg som räckte till två stycken. De blev lite ojämna, men mums vad gott!

Inga kommentarer: