tisdag 19 januari 2016

Festögonblicken i mataffären


Jag gillar mataffärer som, i alla fall emellanåt, ger mig positiva överraskningar. Exempelvis har Coop i närheten av mitt jobb sålt supergoda minitomater i olika färger för 39.90 per kilo den senaste veckan.

Jag har frossat på de små lyckofrukterna som om de vore godis. Självklart är de inte som hemodlade sommartomater, men för att vara köpetomater och för att vara i januari är de riktigt, riktigt goda!

Coop på hemmaplan (exakt 40 steg från vår port, bortskämda oss...) har sedan årsskiftet utökat sin manuella fiskdisk till en ny och längre variant som också innehåller chark och ost. Toppenkul tycker vi och handlar gärna, även om  det känns som om butikspersonalen ännu inte riktigt lärt sig allt man måste kunna för att få till en riktigt bra manuell disk. Please, Coop, ge dem utbildning, inspiration och träning.

Ett annat lyckoögonblick i vår egen Coop var när man direkt efter nyår kunde köpa frysta humrar för 29 kronor styck. Jag fyllde upp hela frysen!

Jag önskar mig fler roliga överraskningar som gör vändan till matbutiken till något kul och inspirerande.

Inga kommentarer: