torsdag 25 februari 2016

Mera "salad in a jar" - nu med currykyckling


Eftersom vi åt Bibimbap med kyckling till middag igår fanns det rester av strimlade stekta kycklinglårfilér (Eko-reko-kyckling, lite dyr men helt OK kvalitet och den finns lätt tillgänglig på vårt Coop.).

Jag var först inne på att göra någon väldigt kreativ och nytänkande kycklingsallad till lunch, men i mitt fall infaller inte kreativitetstoppen på morgonen under strax-iväg-till-jobbet-stressen, så det fick bli en light variant av en gammal favorit med currydressing.

Jag tyckte kycklingröran blev riktigt god och inte heller gick det åt särskilt mycket kycklingkött så jag kan nog fixa en fredagssallad med det som blev kvar.

Glasburken bottnades med röran som bestod av tärnat kycklingkött i gräddfil, stark och mild curry i blandning, en tesked mango chutney, hackad mild lök, hackad saltgurka, hackat syrligt äpple, salt och peppar.

Lagren ovan består av tärnad gurka, blomkål skuren i små bitar, tomat, böngroddar, rädisor i bitar, krispig sallad och ärtskott på toppen.

Jag längtar redan till lunchen!


Inga kommentarer: