tisdag 8 mars 2016

Sportlov?


Jag önskar att bilden hade föreställt alper, fjäll eller åtminstone snö...

Tyvärr är det en närbild på några timmars konsumtion av snytpapper.

Vårt härliga efterlängtade fyradagars sportlov på landet med gulaschsoppa, gluhwein och goda varm grytor framför brasan på kvällarna och fina sportiga skidutflykter med matsäck och grilla korv i skogen på dagarna gick om intet i förkylningsdimmor och nollgradigt gråslaskväder med snöblandat regn.

Jag som ALDRIG är sjuk. Och så en sådan monsterförkylning när jag äntligen lyxat till det och tagit ledigt några dagar. Nu är jag lite bättre, men smaksinnet är fortfarande helt lamslaget. Allt smakar papper. Hoppas på bättre tider för dagarna som gått har varit verkligt urtrista och istället för att vara i fin form är jag nu helt ur kondition. I natt mardrömde jag att min chef hotade med uppsägning för att jag blivit tjock och inte tränade och levde sunt. Inte kul...


1 kommentar:

Anonym sa...

Nä men stackare! Tänker på ditt föregående inlägg om microgreens. De funkar! Inget förkortar en förkylning som groddar gör med sina koncentrerade former av antioxidanter. Ät massor av det eller juica och drick. <3

Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Eva Solo till Le Creuset kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://goo.gl/BepLJk